info@basisschool-zwalm.be

zorg.

Zorg is alle hulp die een kind krijgt doorheen zijn schooltijd. Elk kind is UNIEK ! Ieder kind is verschillend ! De zorgcoördinator gaat samen met de klasleerkracht op zoek naar geschikte hulpmiddelen om kinderen te begeleiden die het moeilijker hebben, maar ook hoe we snel lerende kinderen meer uitdaging kunnen bieden, hoe we de werkhouding kunnen verbeteren, hoe we het leren lezen kunnen ondersteunen …

clb.

Naast de zorgcoördinator hebben we tevens ondersteuners op de klasvloer. Zij begeleiden kleine groepjes leerlingen zodat een extra oefenmoment kan gecreëerd worden.

Het CLB is het Centrum voor Leerlingenbegeleiding. Het CLB biedt begeleiding en ondersteuning aan leerlingen tijdens hun schoolloopbaan. Elke school werkt samen met een CLB. Het CLB werkt daarbij onafhankelijk van de school. Het CLB werkt altijd gratis.
translate