info@basisschool-zwalm.be

de kleuterklassen.

Bij het betreden van het schooldomein kom je terecht op de kleuterspeelplaats. Aanpalend zijn de drie kleuterklassen gelegen. De kleuterklassen bieden veel daglicht en ruimte voor onze kleuters. We benutten zowel de binnen- als de buitenruimte om maximaal te prikkelen, ontdekken en stimuleren bij onze kleuters.

de lagere school.

Het gebouw van de lagere school bevindt zich centraal op het schooldomein met aanpalend de grote speelplaats en speelweide. We hebben van elk leerjaar één klas. Elke klas is uitgerust met een digitaal schoolbord.

afzonderlijke speelplaats kleuters.

Onze kleuters spelen op een afzonderlijke speelplaats. Dit is een combinatie van een groene zone en een verharde speelzone. Er zijn heel wat speel- en beweegmogelijkheden dankzij de speelheuvel, buitenkeuken, wilgentunnel, speeltoestel, de trein, een voetbalveld en kleuterfietsen. Wij hebben geen schoolbel en rijen meer. Op het einde van speeltijd weerklinkt muziek en gaan de kleuters naar de speelzaal waar de leerkrachten hen opwachten.

speelplaats lagere school.

De leerlingen van de lagere school spelen op een afzonderlijke speelplaats. Dit is een combinatie van een groene zone en een verharde speelzone. Er zijn heel wat speel- en beweegmogelijkheden dankzij de speelweide met speeltoestellen en de verschillende sportterreinen (voetbal-, basket-, volleybal). Tijdens de voormiddagspeeltijd krijgen de leerlingen lekkere warme soep aangeboden op de speelplaats.

de sporthal.

De leerlingen van de lagere school trekken voor de turnlessen naar de gemeentelijke sporthal van Zwalm.

de list bib.

LIST = Lezen IS Top ! Alle kinderen kunnen leren lezen, als je ze maar voldoende tijd en goede instructies geeft. Je leert namelijk lezen door te lezen, dat is de kern van het LIST-project dat al enkele jaren loopt in onze school.

de moestuin.

Vanaf dit schooljaar starten we, in samenwerking met provincie Oost - Vlaanderen, het moestuinproject op. Bedoeling is dat de kleuters en de leerlingen van de lagere school actief de handen uit de mouwen steken en zelf instaan voor het onderhoud van de moestuin.
translate